Technologijų rinką analizuojančios ir sistemingai išvadas skelbiančios Tarptautinės duomenų korporacijos IDC ataskaita skelbia: šių metų antrąjį ketvirtį Baltijos šalyse kas antras, verslui skirtas nešiojamas kompiuteris buvo Lenovo.
Populiariausi prekės ženklai Lenovo, HP, Dell verslo segmentui skirtų įrenginių rinką Baltijos šalyse, II ketvirtį dalinosi atitinkamai 49%, 25,4%,, 21,1% vertinant ne apyvartą eurais, o įrenginių kiekį. Apple produktai verslui sudaro 1,7% rinkos dalies. Didžiąją rinkos dalį populiariausias kompiuterių gamintojas pasaulyje išlaiko jau kurį laiką, nors kainos prasme, toli gražu, nėra pigiausias pasirinkimas.
Lenovo pardavimų augimui didžiausią įtaką turėjo pastebimai augantis vartotojų pasitikėjimas ThinkPad produktais būtent Premium segmente, kur įrenginių kainos prasideda nuo 800 EUR. Context teikiamose oficialiose ataskaitose matosi, kad Lenovo produktai dominuoja užimdami praktiškai pusę verslui skirtų produktų rinkos dalies.
“ThinkPad X1 serijos modeliai užkariavo vartotojų širdis dėl galios, patvarumo, taip pat kitų verslui būtinų techninių parametrų, supakuotų lengvame, stilingame korpuse, ar tai būtų X1 Carbon naujausia generacija, ar ypatingai lengvas, bet galingas X1 Nano, ar formą keičiantis titano korpuso X1 Titanium Yoga, kuris dominuoja tarp reprezentacinį darbą dirbančių vidutinės grandies vadovų“, sako Audrius Klimaitis, Lenovo atstovybės Baltijos šalyse vadovas.
Pasak jo, svarbų vaidmenį renkantis verslo klasės įrenginį kasdieniam darbui lemia ir pridėtinę vertę suteikiančių paslaugų spektras. Lenovo verslo klientams Baltijos šalyse teikia įrenginių draudimo nuo netikėtų atvejų, taip pat Lenovo Premier Support paslaugas, kurios nebūtinai aktualios paprastiems vartotojams, tačiau versle, kur neveikiantis įrenginys gali reikšti tiesioginius nuostolius ir darbuotojo demotyvaciją, gyvybiškai būtinos. Lenovo rinkai pasiūlė ir CO2 emisijos kompensavimo sprendimus, ką ypač palankiai priėmė stambūs verslai. Per pirmuosius metus Lenovo Baltijos šalyse jau kompensavo 13 712 000 kg. CO2. Visa tai atspindi organizacijų tvarumo ataskaitos.
Kitas faktorius, galėjęs lemti tokį Lenovo dominavimą, gali būti produktai, orientuoti į vidutinės klasės įrenginių segmentą. Čia labai ryškiai šviečia prieš keletą metų rinkai pristatyta Lenovo ThinkBook serija, skirta smulkiam ir vidutiniam verslui, startuoliams, ar karjerą bendrovėse pradedantiems jauniems profesionalams.
Šiuo metu rinkoje galima rasti net 6 ThinkBook modelius, kurie tarpusavyje konkuruoja galios, dizaino, patvarumo, vaizdo grafikos ir procesoriaus parametrais. Dėl patrauklaus kainų ir techninių savybių suderinamumo kiekvienas jų turi savo pirkėją.
Stebima dar viena įdomi tendencija – auga padidintos galios kompiuterių, vadinamųjų darbo stočių pardavimai. Lenovo atstovybė Baltijos šalyse fiksuoja net tris kartus didesnes mobilių darbo stočių (angl. Workstation) pardavimo apimtis lyginant šių ir praėjusių metų pirmąjį pusmetį.
Tokią pozityvią dinamiką greičiausiai nulėmė stipriai išplėstas profesionalių ThinkPad P serijos darbo stočių asortimentas, kuris iš esmės atliepia vadinamojo „power user“ (ypatingo našumo reikalaujančio vartotojo) poreikius.
Baltijos šalyse pagal Lenovo pardavimus verslui Lietuva yra absoliuti lyderė.